همراه بامن- مطالب متنوع-شعر-ادبیات (به قلم جستجوگر/f.Sheida)

مطالب متنوع و گوناگون اجتماعی وهنری ..وووو

همراه بامن- مطالب متنوع-شعر-ادبیات (به قلم جستجوگر/f.Sheida)

مطالب متنوع و گوناگون اجتماعی وهنری ..وووو

چشم‌های تو در آب جوشید - خبرگزاری فارس منبع تازه های ادبی

 
  منبع :تازه های ادبی  
 
 
به مدیریت  آقای م.مجتبی
 
 
 
 
 
چشم‌های تو در آب جوشید
 

خبرگزاری فارس: «قادر طراوت‌پور»

شاعر یاسوجی شعری از زبان

 حال حضرت زینب (س) سروده

که تقدیم به زلالی تمام آب‌ها،

 حضرت عباس(ع) شده است.

 

 

چشم‌های تو در آب جوشید

«خیمه طاقت ندارد ببیند:

 
کودک تشنه - آواره‌اش را

 
تا که شش ماهه آرام گیرد


پاس دارید گهواره‌اش را

گریه‌هایش مرا منقلب کرد


می‌روم تا جوابی بیارم


طاقت شرمساری ندارم


می روم مشک آبی بیارم

... رفتی و کافران حمله کردند


شاهد صحنه جنگ بودم


رفتی و گفتم آخر می‌‌آیی


من ولی سخت دلتنگ بودم


دیدم اما نشستی لب آب


جرعه‌ای آب بر لب نکردی

 

هیچ وقتی در این سالها عمر


اینچنین  یاد زینب    نکردی


آب را بر  لب مشک   کردی


چشم‌های تو  در آب   جوشید


مثل   آتشفشانی     پریشان


ناگهان اشک زینب(س) خروشید:


خواهرت   پیشمرگ   تو باشد


تا تو لب  تشنه   میدان   نباشی


من فدای نگاهت اباالفضل (ع)


بیش از اینم   پریشان   نباشید


دست‌های  تو را    قطع کردند


حرمت   زندگی   را   شکستند


مشک را   تا   به دندان  گرفتی


مشک را  هم  به سر نیزه بستند



نیزه  فرق سرت   را   جدا کرد

 

صیحه بر  بام      افلاک   افتاد


هیچ از   خاطر   من نرفته است


گونه‌هایت   که بر   خاک   افتاد



منزل     سوره   کوثری      تو


محرم     راز   روح    الامینی


تازه     کردی   غم    مادرم  را


گرچه   فرزند    ام البنینی(س)


انتهای پیام/ش

 خبرگزاری فارس:

 گروه فرهنگی - حوزه  ادبیات

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8610240199

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد